Torta poťahovaná MARSHMALLOWS

16.11.2011 13:07

POTREBNÉ PRÍSADY

Tak som sa konečne odhodlala aj ja na poťahovanú tortičku podľa maminiek z MMB. Naša Lenka bude mať ešte jednu oslavu prvých narodenín takú oneskorenú tak som sa dala na prípravu. Mramorový korpus a čokoládovú plnku som robila podľa EVKY M. (EVITA76) ID 15730, poťah z marshmallow cukríkov a ružičky podľa MAGDALÉNY L. (MEGGIENKA) ID 798 Ďakujeeeeem

POSTUP PRÍPRAVY

na korpus potrebujeme: 4 vajíčka, 200g práškového cukru, 150ml oleja, 100ml horúcej vody, 250g hladkej múky, 1 prášok do pečiva, 3ČL kakaa.....Z bielkov a 100g cukru vyšľaháme sneh....žĺtky vyšľaháme so zvyšným cukrom...potom pridáme olej, vodu, múku s kypriacim práškom....premiešame...nakoniec primiešame sneh z bielkov... POSTUP MRAMOROVANIA : keď máme zamiešané biele cesto, tak do menšej misky treba odobrať 1/3 cesta a primiešať tam kakao. Tortovú formu treba vymastiť (ja som použila maslo) a vysypať múkou. A teraz potrebujeme dve polievkové lyžice. Do stredu tortovej formy dáme jednu lyžicu kakaového cesta, druhou lyžicou naberieme biele cesto a dve lyžice dáme do stredu kakaového cesta vo forme a zase jednu lyžicu kakaového do stredu na to dve lyžice bieleho cesta až minieme všetko cesto. Dávame stále len do stredu a cesto sa samé pekne roztečie a vytvorí kruhy. A už len šup do trúby. Keď je upečené treba ho ešte teplé najlepšie hneď po upečení vybrať a preklopiť vrch aby bol na spodu a a spodok na vrchu. Ja som si na tortovú formu položila drevenú dosku a celé aj s formou som to otočila hore dnom a potom som dala dole formu. A nechame to takto vychladnúť. Vychladnuté otočíme, prekrojíme a plníme.....pečieme pri 200°C podľa potreby

upečený a prekrojený korpus....

spodný diel som natrela čučoriedkovým lekvárom....

na to išiel čokoládový krém....1 šľahačka 30%, 100g čokolády na varenie, 1 stužovač....ja som robila dvojitú dávku lebo som krémom tortu aj potierala....šľahačku dáme do hrnca...nalámeme čokoládu...prevaríme a necháme aspoň 1 hod chladnúť v chladničke...potom dáme stužovač a vyšľaháme....a natierame....

ja som ešte dala aj banány....

opäť som ponatierala krémom...aby bol povrch rovný....

položila som vrchný diel a ponatierala vrch aj kraje torty....

poťah z cukríkov som si pripravila podľa Meggienky....vyvaľkané som položila na tortu....tu je aj postup prípravy: Cukríky si dáme do maslom vymastenej misky, pokvapkáme citrónovou šťavou a šup do mikrovlnky na cca 10-15sek. Treba pozerať keď sa napučia treba to vypnúť. Keď ich je menej je to rýchlejšie, pri väčšom množstve dlhšie, nedá sa napísať presne koľko. Keď vyberieme z mikro tak treba to hneď prehodiť do misky s preosiatym práškovým cukrom, posypať cukrom to som tiež dávala od oka tažko napísať koľko a začneme to miesiť ako cesto. Ja som si to potom preložila na solamylom posypanú dosku a vypracovala hmotu do hladka. Nemôže byť ani moc mäkká ale ani tvrdá. Cukor som už nedávala len podsypávala solamylom od cukru to potom rýchlo stvrdne. Hotovú hmotu som nechala vychladnúť a potom už len na solamyle vyvaľkať, veľkosť závisí od veľkosti tortičky. Potom už len opatrne preniesť na tortu, uhladiť, kraje som obstrihala nožničkami cca 2-2,5cm viac ako je torta aby sa dali kraje založiť pod tortu. Tortu som mala položenú na otočenom hrnci, krémom som natrela aj kraje spodku torty, položila poťah kraje pozakladala a opatrne prešupla na tanier a už len ozdobiť

kraje som obstrihala...a pozakladala....tortu som preložila na tanier...a začala som zdobiť.....

a ozdobenáááá.....

a rozkrojená....

JOJO cukríky z ktorých som robila poťah na tortičku...